Skal jeg få min hund steriliseret?

Sterilisering betyder, at din hund ikke kommer i løbetid og ikke kan få alvorlige sygdomme som livmoderbetændelse og kræft i æggestokkene.

Sterilisering af din hund er en vigtig beslutning. Den betyder, at hunden aldrig kan få hvalpe, og at den skal igennem en operation. Det skal vejes op mod, at den undgår at komme i løbetid, at blive gravid ved et uheld, og at få alvorlige sygdomme.

Samtale
Sterilisering er en uigenkaldelig beslutning uden fortrydelsesret. På Frederikshavn Dyrehospital tager vi derfor en grundig snak, før en sterilisering gennemføres.
Heldigvis er ulemperne efter operationen til at overskue. Den væsentligste er, at hundens stofskifte ændrer sig, så hunden nemmere tager på i vægt. Med en fornuftig fodring overskueligt at løse. Visse racer (langhårede) kan få problemer med pelsen, hvor den får et mere uldent udseende.

Gevinsterne ved sterilisation tæller blandt andet forebyggelse af kræft i mælkekirtlerne, kræft i æggestokkene, livmoderbetændelse og visse hormonsygdomme.

Operation
Steriliseringen foregår i trygge rammer på en moderne udstyret operationsstue i hænderne på et professionelt team med fokus på operation, narkose, overvågning. Se link herunder “operation og narkose”
Under operationen fjernes hundens livmoder og æggestokke. Efter operationen får din hund som regel en “bodystocking” på, så operationssåret beskyttes og din hund får effektiv smertestillende medicin med hjem. Efter 10 dage kontrollerer vi operationsarret, men som regel er såret syet “intracutant”(inde i huden), så der skal ikke fjernes tråde.

> Find vej > Online  booking

Ring på 98 42 55 60

Telefonen er åben fra
Mandag til fredag 8:00-17:00